Jaahas, taas meni yö piehtaroidessa: sekalaisesti eilistä Inhimillistä tekijää, testisurua, pimeyden ja märkyyden masennusta ja muita yleisluontoisia huolia. Ja missä mun kuukautisenikaan on. Ei varmaan tule enää ikinä, kai minusta tuli jotenkin hedelmätönkin yhtäkkiä.

Tänään on niin tiukka aikataulu etten oikein edes jaksa ajatella mokomaa. Uintia, kahvin kaatelua yhdistyksen puitteissa kaupalla, Julian kuskaamista synttäreille (ja takaisin), toisen kokouksen tapaaminen meillä ja esikoisen kuskaamista ylimääräiselle ratsastustunnille. Ja kaikki kutakuinkin limittäin lomittain aikataulutettuna niin että kokoajan saa olla ratissa. Mies ja minä siis molemmat, vaikka mun siis pitää olla myös kahvipannunkahvassa ja kokoustamassa *piis of keik*. No, ei tämä ole vakavaa ollenkaan, normaalia hoppua vaan ja tekee ihan hyvääkin, ei kerkiä möllöttää sohvalla niinkuin eilen. Mieskin äkääntyi, kun olin vaan suupielet alaspäin. Oli se keittänyt aamulla mulle kahvin valmiiksi, mutta muuten ei kamalan herttaista meininkiä ollut, liekö koskaan ollutkaan *no se on jo pointti sekin*.

Maa oli jäässä ja kimalteli, kun heiluttelin koululaisille ulko-ovelta. Menivät kumisaappaissa, mutta oletan että pian sulaa kuitenkin. Toivottavasti. vaikeita nää suomen sääolot toisinaan, kun aamulla on ihan eri vuodenaika kuin päivällä. Eikä viitti kassillista jalkineita laittaa koululaisille mukaan...

Ostin eilen takin, sellaisen joka ei todellakaan ole minun tyyliäni, eikä kyllä rahnapussinikaan tyyliä, mutta komia on - ainakin perheen mielestä. Beessi villakangastakki, sellainen ulsterimalli, puolipitkä, jossa on vyökin. Missähän minäkin sitä käytän, varmaan tallilla keikkuessani, tai hiekkalaatikon reunalla...