Hip hei, mä tykkään elokuusta. Lapsuudessa killitin pellonvieressä kun naapurit pui viljaa ja haistelin sitä elon hajua. Jotenkin niin _mua_.

Nyt eo haise kuin märkä maa ja mutainen joki (koirasta, käy siellä reteenä uimassa eeevri dei) mutta onpahan elokuu kumminkin! Eilinen kotoilupäivä meni hyvin, tosin vauva jatkoi samaa kitinäville -rataa mutta kestin sen kuin äiti :) Kiikutin keinustoolissa ja oleilin yövaatteissa, en stressannut. Sain jopa lapset syömään pottua ja soosia kaiken grillaamisen jälkeen ja Ilari nukahti sekunnissa päiväunille niin kehottaessani. Vau. Tää ei varmaan ihan heti tule toistumaan, joten otan siitä kaiken nyt irti ...

Mies meinasi hyvää tuultani heikentää ihastelemalla töistä tullessaan kuinka näytin ihan joulumuorilta. Ei sitten ollut lukenut opuksia joissa sanotaan että vastasyntyneen kanssa kotona muhiva äiti rasvatukkineen ja puklurääsyineen haluaa kuulla olevansa Nainen, eikä varsinkaan mikään _joulumuori_! Yritti tuo kovasti korjailla että hyväähän hän vaan tarkoitti ja vetosi punaisiin (yö)vaatteisiini ja valkoiseen puettuun vauvaan. Yhdistettynä me keinutuolissa olimme kuulemma yhtä herttainen näky kuin joulumuori... *mä vielä mietin että oliko toi hyvä vai huono selitys ennenkuin hermostun jos hermostun*.

Illalla kuskattiin Ansua ja kaveriansa jalkkispelissä (tasapeli, vihdoinkin) jälleen kerran kaatosateessa ja taasen teimme jalkkispizzaa, eli litimärille pelaajille ynnä kannustajilleen saunan jälkeen höyryävä italianlettu eteen tekee nannaa, nih.

Miehen aikuinen tytär kävi masuaan esittelemässä, pengoin odotuslehtiä mukaan ja jakelin neuvojani *virn, no hyttysvekosta mainitsin...* Mua jännittää hänen odotuksensa melkein enemmän kuin omani, hyvä kun en mene synnytykseenkin mukaan... Ihanaa ihanaa. Mutta vielä tässä siis ootellaan jokunen aika, vaikka lomansa alkoikin.

Viimeyö meni loistavasti, beibiboi koisasi kuten normaalistikin eli hyvin ja mie kans. Itseasiassa hän nukkuu vieläkin, mä olen muiden kans joutunut jo kukkumaan aikani kun heräävät mokomat heti kun mieskin töihin lähteissään.  Mutta rauhaisa aamukahvihetki sopii kyllä mulle oikein hyvin, joten enpä purnaa :) Tänään olis tiedossa kyläreissu ja siellä vierähtää varmaan koko iltapäivä, ihan mukavaa sadepäivän puhdetta. Mulla olis tuolla sormiväritkin mutta NIIN virkeä en taida vielä olla tänään että siihen vapaaehtoisesti suostuisin. Vielä hetken jatkuvan loman kunniaksi tein muksuille kekseistä ja mehuista piknikeväät ja annoin viedä ne majaan eli olkkarin pydän alle joka on peitoilla peitelty. murustakoot ja mehustakoot, pääasia etä on jotain kivaa. Kyllä mä kerkeen sitten taas niuhottaan kun syksy saa ja väsy iskee :)