Pääsipä käymään moka. Aamutohinoissa äskettäin päästin koirat sisälle, samalla kun lapset oli menossa koulutaksille eli pihalle ja molemmat nelijalkaiset kipsivät mun ohi kiireenvilkkaa. Viu hiukan vilkuili mua mutta en tajunnut syytä (viisas koira, SE kyllä olis tajunnut mutta kun tyhmä ihminen ei) ja annoin mennä vaan. Oijoijoi ja voivoivoi. Nyt on koko huusholli kuorrutettu niin kurarapaisilla tassunjäljillä ja turkeista ravistetuilla roiskeilla että voi, kuka lähettäis mulle siivouskeiju...armeijan. Mä en jotenkin huomannut että ne oli ihan kurassa, Bomber nenäänsä myöten. Se oli äkkiä suihkutettu, mutta huushollissa menikin sitten vähän enemmän aikaa. Kaiken häslingin keskellä autoin Ilaria aamupalansa kanssa ja pudotin puolentoistalitran maitotölkin lattialle. Ihmeen äkkiä semmonen lotkii itsensä tyhjäksi siinä hitaan ihmisen ollessa reagoimatta mitenkään, tulipa nyt sekin kokeiltua. Saas nähdä mitä koirien mahat sanoo, kun ne oli mua auliisti jeesaamassa sen maitojärven kanssa...

[Ja kaikki tämä ennen aamukahvin pisaraakaan *uiii*]

Mutta ymmärtänette etten mä paljoa pyydä, kun lunta maahan, pelkkä pieni pakkanenkin kelpaisi ,jos lumi oli jo luksusvaatimusten puolella toivomuslistaa.

Eilen oli muuten mukava kyläreissu, ai että mulle tuli hyvä olo. Ensviikolla koitetaan uudestaan, kokoajan tietysti eletään niillä varauksilla että jonkun lapsi sairastaa (meitä on kolme äitiä ja meillä on yhteensä 16 lasta, joten sairastelun todennäköisyys on aika suuri).

Tytöt olivat ekassa balettiesityksessä eilen ("tilauskeikalla") ja hyvin oli mennyt, parikymmentä hiuspinniä tarvittiin kumpaisenkin nutturan kiinnittämiseen, mutta pysyivät kuin pysyivätkin (ehkä se pullollinen hiuslakkaakin auttoi asiaa). Tänään kaikilla on lyhyt päivä koulussa, opettajien koulutuksen takia ja me kokataan illemmasti jotain yhdessä, muksut itse toivoivat. Esikkokin tulee mukaan, häneltä se menu oli lähtöisinkin, siihen kuului ainakin kanaa ja (basmati?)riisiä ja jotain kastikkeita ja salaattia ja jälkiruokaa ja ja ja... *nälkä tässä tulee, mitäs sitä söis*

Tänään pitäisi mummunkin kotiutua, yritys nro 4 ainakin käynnistyy.