490994.jpg

Eilinen meni oikein reippaasti. Aamulla haettiin sitä kissanruokaa (löytyi yksi pieni pussi kun aikamme kaiveltiin, meinasi jo tulla kylmä hiki... loppuviikosta saa lisää, muistuttakaa mua että haen), sitten kurvattiin lidliin hakemaan miehelle "sinistä vettä" (kivennäisvettä), agrimarkettiin hakemaan hevosille racing prixiä (rehua), apteekista vitamiineja ja ruokakaupasta sitä mitä nimikin sanoo eli ruokaa. Aikaa meni koko reissuun vain tunti, kylläpäs oli tehokasta.

Iltapäivällä Ansulla oli viulutunti ja koska Ilari ei nukkunut, niin mentiin töihin katsastelemaan mitä muut puuhaa. Kyllä niitä aina nurattaa kun mää puuskutan paikalle kun ovat aina siihen aikaan kahvilla "jaa täällä TAAS vaan laiskotellaan..." *no heh heh*.

Kotona tytöille tuli kaveri kylään ja mies kutsui mut kafeteriaan kanssaan! Mentiin sitten oikein kahdestaan ja nautitiin rauhasta (ja herkuista). Mun nettiemosta tilaamani paita oli jo tullut , joten hain sitten senkin (mä en ymmärrä kuinka nopeita voivat ihmiset olla: perjantai-iltana netissä tilasin ja maanantaiaamuna on siis mun kotipostissani - tekeekö joku siellä koko viikonlopunkin töitä??) ja mentiin tallihommien jälkeen saunaan (mää skippasin ne tallihommat kyllä sujuvasti...). Kiuas, joka on sellainen heti-valmis, teki jonkun ihme tempun ja alkoi näyttää jotain koodeja meille asteiden sijaan. No, mies jäi vielä hetkeksi mun jälkeen tuijottamaan sitä näyttöä muttei tullut hullua hurskaammaksi, lieneekö joku sähkökatkos sekoittanut sitä, en tiedä.Ainakin tuo oli lämmin. *täytyykin käydä tarkistamassa sen tilanne nyt kohta*

Huippumallikin sitten valittiin, voivoi, meillä kannatettiin Nikiä, mutta eipä häntä sitten valittu. Mä oikeastaan nuokuin siinä vaiheessa jo sohvalla, sauna saa mut kyllä väsähtään aina lopullisesti. Lapsia nauratti mun asuni: vetäisin vain äkkiä jonkun t-paidan päälleni ja olikin hieman piukea tapaus: helma nousi komiasti ylös vatsan päältä. Taidan olla melkoisen suuri. Edelleen. *ihme, enkö mä kutistukaan*

Joutsenet ovat hiljenneet, lipuvat joella (hyisessä!) vedessä ja ovat kauniita, mutta hiljaa. Joku ornitologi tietäisi varmaan senkin, miksi.