ELI kuinka minä sanon nämä omalla kielelläni...

1.Siskoni punainen mekko mahtuu myös minulle.

Mun siskon punane hame mahtuu myäs mulle.

 

2. Tarvitsetko apua kirjoitustehtävässä, jonka maantiedonopettaja antoi?

Tartteksää apua kirjotustehtäväsä jonka maantieronope anto?

3. Hyvä on, tehdään niin kuin sinä ehdotit.

Hyvä o, tehrään niinko sää ehrotit.
 

4. Isäni äiti kertoi hakevansa meidät noin kello 17.45.

Mun isä sano että hakee meitit about varttii vaille kuus.


5. Matkustinkin Helsinkiin linja-autolla, koska myöhästyin junasta.

Meninki Hesaan linja-autolla kon myähästyin junasta.


6. Oletko nähnyt missään isoveljeni matkapuhelinta?

Ooks nähny missää munisoveljeni kännykkää?


7. Ostitko sen hameen, jonka näimme viime viikolla Hennes&Mauritzissa?

Ostiksää sen hameen joka me nähtiin viime viikolla Hoo et Ämmässä?

 Tän nappasin Iso-Lemmittylästä , ota omaksesi jos haluat ja kerro siitä niin käyn kurkkaan miten SINÄ sen sanot!