Aurinkoista mutta kylmää. Kuumat vaan on tunteet, niiden aiheuttaja lähinnä tuo esikoinen. Kapallinen pikkulapsia menee vaikka silmät kiinni, mutta yksikin teini vie kyllä voimat heti alkuunsa *murinaa*...

Mun on sormet ihan turvoksissa, ei mistään epäterveellisestä vaan raa'asta työnteosta. Olin taas pitkästä aikaa talliHOMMISSA parina päivänä, siis muutakin kuin harjaamassa hevosia tai lattiaa ja kutittelemassa kaneja korvien välistä! Kamala kun käsiä poltteli ja pisteli, oli jättisuurpaalien narut niin tiukalla - ja heinäsiivut yleensäkin joita piti irrotella, eikä hanskoja tietenkään mailla halmehilla.Kynsien alta tursusi tikkuja ja verta, mutta niitä ihmeteltiin kunnon työnaisen tavoin vasta saunanlauteilla. Mää olen ehdottomasti pikkupaalien syvä kannattaja, niitä on helppo kanniskellakin vielä tässä tilassa.

Luin eilenillalla ajankulukseni neuvolasta saatua kirjaa odotuksesta ja hekottelin kuin parhaimmillekin vitseille. Mun viikkojen kohdalla lukee mm. "jätä kauppakassien kantamiset jo muiden huoleksi" ja "ota aina iltapäivätorkut hämärässä hiljaisessa huoneessa". Voi tokkiinsa! Vaan kukaan ei munkaan kasseja kantaisi jos minä en niihin tarttuisi ja mitäs sitten tehtäisiin, oltaisiin ilman ruokaa vai? Painaahan ne, varsinkin maidot, mutta niin painaa moni muukin asia. Kuten Ilari, muutama pyykkikori, vesisaavit, rehusäkit. Jos mä kaiken jättäisin kantamatta niin voisin vaipua koomaan pariksi kuukaudeksi tai muussa tapauksessa tarvitsisin henkilökohtaisen avustajan tänne päiviksi.Ja päiväunet?? Siis mitkä?? Mihin noi lapset ja työt laitetaan siksi aikaa? Sitäpaitsi mua alkaa vaan väsyttään entistä enemmän jos vielä päivisin alan kuorsaamaan.Hiukan on realiteetit hukassa niiltäkin kirjoittajilta...

Mä olen ennenkin vaahdonnut ja taas vaahtoan aiheesta Sari Helinin kirja Ra(s)kas raskaus. Että se saa mun sappeni kiehumaan. Antaa siinä - ensimmäisen kullannuppunsa odotuksen perusteella - kaikentietäviä neuvoja odottajille. Kuten että heti alkuunsa kannattaa laittaa se puoliso ruuanlaittohommiin niin ei tarvitse kitistä sellaisista asioista kuin pahat hajut ja pahoinvointi. Kaikkihan on vältettävissä, kun vaan käyttää fiksun naisen järkeä *jaa MITÄ?* Ja nukkua myös pitää silloin kun nukuttaa -tokihan. Miksi me muut emme ole tätä tajunneet??! Ja että kehtaa vielä kirjoittaa siitä KIRJAN. Hyvin tarkkaan hän myös määrittelee diagnooseja oireiden perusteella: jos hemoglobiinin lasku korjaantuu foolihapolla, on kyseessä (ilman vaihtoehtoja) tietyntyyppinen anemia,- joka on lähes ainoastaan alkoholisteilla esiintyvä, by the way. *Mielenkiintoista, olen siis jo alkoholistikin, mutta eikös sitä yleensä ollakin juuri tietämättään*. Ja olen ostanut kirjan aikoinani siksi, kun siinä luvataan vitamiini- ym. ravintotietoa raskauden ajaksi (kirjan toinen kirjoittaja on joku Pakeman, ravintoihminen). Kun asiantuntemus on tuotaluokkaa, niin eipä kannata sen kirjan ohjeita kovinkaan noudatella.

Kohta pitää mennä taikinan vääntöön, teen jo tänään munkkeja lapsukaisille ja sitten vissiin koristellaan huusholli ah-niin-vappuiseksi ! Perunoita pitäisi kuoria soppakattilallinen, mutta nyt ei turbosormia inspiroi yhtään...

P.S. Finlandia-ajon (ravit) voitti Opal Viking, ulkomaanelävä, mutta Mr Nice Guy (suomen poika) oli hienosti TOINEN!! Jee!