Kovin on vetisen näköistä ulkona. Ilmassa roikkuu sellaisia hitaita pisaroita. Mää tykkään! Haistelin aamulla rappusilla ilmaa ja vedin keuhkot täyteen, satatuhantiset linnut sirkutti ja elinvoima oikein jylläsi joka puolella. Ah!

...enkä tässä kohtaa puutu siihen asiaan , että mulla on ruuaksi hankittuna vain grllipihvejä ja kaikkea muuta parilalla paistettavaa, eikä se näytä nyt todellakaan mahdolliseltä vaihtoehdolta ja että mun lakanapyykkini odottaa poutapäivää liehuakseen tuulessa siliän kuiviksi tuosta noin vaan.....

Yöllä mies oli keksinyt että Ilari rääkyy janoa - noh, siellä OLI kuuma vaikka ikkuna oli selällään- ja oli hakenut ison toopin vettä ja jostain ihme syystä kaatoi kaikki poikansa päälle. Käytiin suunnilleen tämmöinen "keskustelu":

(Ilari: VYÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ!!!!!!!)

Minä (herätettynä tuohon ensin mainittuun ääneen kesken tuskaisen unen): MITÄ TÄÄLLÄ TAPAHTUU??!!

Mies: KAADOIN VETET ILARIN PÄÄLLE!!!

Minä: KAADOIT SITTEN VETET ILARIN PÄÄLLE!!!!  Millä *#¤#¤&%/&/)=/*  logiikalla sää tommosta teet!!???

Mies: EI MULLA OLE MITÄÄN LOGIIKKAA, MÄÄ OLEN MIES!!!

(Naurua molemmista suista, Ilari hiljeni saatuaan kuivan paidan ja pyyheliinan patjansa päälle)

 

Tämmöstä meillä siis. Mies oli tosiaan yrittänyt kaataa täysinäisestä toopista vettä makuulla olevan lapsen suuhun - miten se edes kuvitteli sen onnistuvan????? (Taidan katsoa nauhalta Prisman sukupuolten välisistä eroista again ja again ja again.....)

Eläinlääkäri kävi muuten eilen, vanha tamma oli kolmijalkainen yhtäkkiä. Vika ei oikein löytynyt, jotain mätäpaisetta epäillään kaviossa... noo, eiköhän se siletä löydy sekin tänään kun lekuri tulee uudestaan.

Kävin eilen lasten kanssa kaupungissa, haettiin lipsunläpsyjä pikkuisille, muttei löytynyt, sensijaan löytyi kevätjuhlamekko esikolle ja muutama kesähuivi-hattu pienemmille typyköille. Käytiin myös melkeinnaapurissa kylässä ja siellä vierähti ilta taas mukavasti niin että muksut sai vaan hetken juosta pihalla ennen iltapala-pesu-maatamenoa ja mä kävin TAAS kaupassa just ennen sulkemisaikaa (joka on klo 21). Että mua raivostuttaa,  millään jaksaisi enää siihen aikaan raapottaa kasseja mistään mihinkään, mutta pakko, kun hunnilauma tyhjää jääkaapin aina niin ettei aamuksi ole kuin rippeet jäljellä...

Tänään on jalkkispeli illalla, toivottavasti säät suosii, kun otan Ilarinkin mukaan miehen päivystäessä sitä lääkäriä. Sais nyt tuo yksi tamma varsoa tässä samalla kun muutenkin henkilökuntaa pyörii nurkissa jo valmiina...

Maha alkaa olla aika mahtava, ainahan se on ollut, mutta nyt erityisen. Ei meinaa jaksaa enää kantaa sitäkään huilimatta vähän väliä.