Mää olin kyllä eilenkin täällä. Ja sillä hetkellä kun painoin "tallenna ja julkaise" niin koko pirtti hiljeni ja pimeni. Sähkökatkos. Eikä ollut edes mikään ukkonen, kuten muutama yö sitten, jolloin jyskyi ja paukkui koko ukkosettoman kesän edestä. Kaivelin sähkölaitoksen postejakin, että onko meillä laskut maksamatta vai mitä, mutta eipä ollut (ja sähkötkin palautuivat alle puolen tunnin takaisin) ja huomasin että olivat lähettäneet kaavion eri vuosien sähkönkulutuksistamme. Jos tuo propagandalappu pitää paikkansa, niin kulutuksemme on laskusuhdanteessa. Tuon minä näytän miehelle! Ei uskonut kun taannoin sanoin että olen tsempannut koko perhettä sammuttelemaan valoja ja sulkemaan sähköaparaatit heti käytön jälkeen! Siinäs näkee.

Mulla oli eilen ihan outo ilta, kun en ollut paljoa kotona. Ensin humpustin ruokakaupassa Ansun kanssa ja sen jälkeen lähdin koira ja Asseri mukanani ystävän luo, josta pinkaisimme naisporukassa lenkille (Asseri jäi sinne leikkimään). Oli ihana elokuun ilta, vilja tuoksui (ei se kauaa enää tuoksu) ja oli lämmin. Paineltiin oikein kunnon reissu, koirakin rauhoittui viimeiseksi kilometriksi jolkottelemaan hyvin nöyränä ihan mun rinnalla. Reissun sato oli moninainen, vaikka mulle pääsääntöisesti positiivinen sielun- ja ruumiinhoitoineen. Asseria sensijaan oli pistänyt ampiainen, kun oli kiivennyt omenapuuhun (hakemaan omenaa). Aamulla samainen poika ei saanut ääntä kuuluviin ja jäi nyt kotio körisemään ja köhimään. Koirakin oli asioinut reippaasti sisälle, jotka mies sitten ensiksiheränneenä sai siivota.... (mahtaa usuttaa mua lenkille taas hetkeen juu).

Eipä tässä sitten kai muuta, lapset kävi kattomassa Kung-fu Pandan toissailtana elokuvissa ja tykkäsivät. Asseri tuli eilen eskarista sanoen, että leikki "taitolajeja" ulkona kaverin kanssa siellä. Mä kysyin että no kenen kaverin ja vastaus kuului : "Auroran". Ihana!! Ryhmä jossa on 11 poikaa ja 9 tyttöä, niin sieltä löytyy sellainen Aurora jonka kanssa leikitään kung-fu`ta *hymyilee leveästi*...