Täällä taas. Eilinen meni sinällään hyvin, tänään onkin uni sitten silmiä painanut. Mutta nou hätä, kaikki hommat on hoidettu tältä päivältä ja voinkin vaan laiskotella loppuillan *haa haa haa*. Siis mies on työmatkalla perjantaihin asti ja mä olin siis tallimestarina kaiken muun lisäksi. Ihan kiva oli siellä puuhastella, sain pikkupojat sopivasti nukkumaan päikkärit niin että rauhass huiskin hommia. Yksi hiiri siellä tepsutteli mun kaverina, mutta en mä hiiriä pelkää, vaan niitä isompia siimahäntiä *yääääk*. Hain rehujakin taas hevosille, löysin samalla agrimarketista tytöille ratsastussukkia hiukkasen halvemmalla kuin eräästä toisesta kaupasta joskus. Nää ihanuudet menee pukinkonttiin, kuten vähän kaikki muutkin "löydöt" tähän aikaan vuodesta.

Eilen oli Asserilla eskarin puurojuhla ja mä olin siellä poikakolmikon kanssa. Mies oli samaan aikaan tyttöjen kanssa musiikkikoulun joulukonsertissa , jossa Ansu soitti viululla Joulupuu on rakennettu. Hyvin meni molemmat bileet ja näin sitä mennään taas askel askeleelta kohti joulua ja sitä tunnelmaa. Mulle se tunnelma syntyy just näistä perinteistä : joulukonserteista (Kauneimmat joululaulut on vielä edessä) ja puurojuhlista, pienistä pipolakeista ja ilosta säihkyvistä silmistä. Mä myös tykkään ihan täysillä kaikista joulurallatuksista jotka raikaa marketeissa ja kyntteliköistä jotka pilkottaa pimeyden keskellä yhdeltä jos toiselta ikkunalta.

Huomenna sitten aamulla esikon asioita hoitamaan, Ilari vuoden viimeiseen kerhoonsa ja sitten mä luulenkin että meillä on pullapäivä! Rusinapaketti odottaa kaapissa jotta pääsisi nappisilmiksi nisu-ukkojen ja -akkojen päihin.