Aika tonttumainen olo tässä on tosiaan. Hiukan oli eilinen haipakkapäivä, mutta tykkäsin kyllä iltaan asti siitäkin. Sitten alkoi Oliverin vempulointi - ei siinäkään mittään hätiä ois ollut, mutta jäpikkä kun teputti äänekkäästi menemään vielä klo 1 yöllä. Kaikki muut olivat nukkumassa olleet jo iät ja ajat ja mä mietin apaattisena olkkarissa koska aamu alkaa sarastaa... Vähän väliä Oliver halusin syliin ja mun ranteet on taas ihan reporaahkoina siitä nostelusta. Ilari heräsi aamulla klo 6 joten tulihan siinä 5 tuntia melkein nukuttua. Jollekin muulle se on varmaan arkipäivää, mutta mä en virkisty edes 7 tunnin unilla, saati noin vähillä. No oli mulla ajankuluakin silloin yöllä, kun mietin esikon juttuja, taas on ollut vähän takapakin poikasta ja olen ollut yhteyksissä joka suuntaan ja taas selvitellään miten saatais asiat "rulettaan" (hyi että mä inhoon tota sanaa, kuinka tulin sen edes tohon kirjoittaneeksi, no ehkä tääkin kirjoitus katoaa ennen julkituloa....)

Mummun kotiutuminen on mennyt tähän asti ihan hyvin (kop kop kop), vietettiin eilen poikain kanssa siellä hyvä tovi, vietiin vähän joulunodotusta sinnekin pienen pöytäkuusen muodossa. Hirvittää silti joka hetki ajatella että siellä hän väsyneenä makoilee ja on yksin ajatuksiensa kanssa. Pyysin kyllä häntä meillekin, mutta haluaa nyt ensin kokeilla tuolla (kun sinne saa sitä kotiapuakin, tänne sitä ei sais) ja ajatteli myös sitä että siellä kuitenkin saa paremmin lepuutettua itseään silloin kun siltä tuntuu. Totta, täällä Möykkälandiassa ei välttämättä nukuta päivisin, kun ei näköjään öisinkään enää.

Miehen yksi aikuinen tytär alkaa vissiin yrittäjäksi ja mä riehaannuin tukemaan asiaa henkisesti ja vähän taloudellisestikin. Hienoa, että nuorta energiaa löytyy vielä (alkaa opiskeluajoilta tutun kaverinsa kanssa pyörittämään kahvilaa)! Mukava seurata projektin etenemistä ja jännää huomata kuinka tässä suvussa ollaan näköjään "kauppiaita" sukupolvi toisensa jälkeen.

Asserilla on tänään eskarissa oma pikkujoulu, puurojuhla perheille on ensi viikolla. Tänäiltana on myös meidän oman yrityksen pikkujouluruokailu ja mietin, että pitäisikö paastota nyt jo aamusta asti että varmasti saan maisteltua kaikkea mitä mieli tekee - ihania jouluruokia kaikkine lisukkeineen, nammmm... Tää on siis koko perheen tapahtuma, ei olis tullut kyllä mieleenkään laittaa mitään ryyppäjäisiä pystyyn. Eiköhän niitäkin ole kaikille halukkaille ja jaksaville tarpeeksi tarjolla muutenkin. (Olenko mä vanha ja väsynyt vai vaan vanha? Tai väsynyt?) Eilen lapset olivat isänsä kanssa katsomassa Madagaskar 2 -leffan ja meikäläinen hääri tonttupuuhissa koko sen ajan. Oliver, joka oli mun kans kotolaisena, "auttoi" syöttämällä Bomberille paperirullatötteröitä. Mahtavatko lapset tunnistaa rei`itetyistä käärepapereista oman koiran hampaanjäljet....

*edit

En saanut unisilla silmilläni enää luettua sitä ruskeaa pohjaani, vaihdoin tähän talviseen, on sitä lunta edes kuvassa jos ei muualla. Pohja on Bluelta, linkki sivulaatikossa.