Onko teillä koskaan oloa, että miksi aina mää?! Mulla on just nyt. Tai taas. Tai edelleen.

Ja toisin kuin voisi joissain tapauksissa olettaa, en haluaisi vastuuta kaikista asioista itselleni; ihan nää perheenkin asiat olis ihan kiva jakaa esmes puolison kanssa - saati hieman virallisempien väkkäröiden koneistot, jotka lähtee liikkelle kyllä ihan kivasti heti kun niitä tuuppasee. Siis tuuppaseN.

Eikö joku muu vois? Pliis? Välillä? Että mä saisin nää lapsenikin hoidettua, vapaa-ajasta olen lakannut jo haaveilemastakin...

Mua nauratti oikeestaan, kun oli puhetta töiden aloittamisesta ja mä huokailin että ensimmäistä kertaa elämässäni, siis IHAN ENSIMMÄISTÄ, mä haaveilen työpaikan rauhasta. Siitä, että sais tehdä aloittamansa asian suht koht loppuun, eikä öisin pörräis mielessä sata yks asiaa jotka pitää vielä siinä laittaa oikeille kohdilleen (yöllähän sitä on aivan joutilasta aikaa siihen). En mä VIELÄ ole ylibuukattu (tai no sitä kyllä olen) tai stressaantunut, mutta likeltä liippaa.

Hassua sinänsä, että lastenhoito, kodinhoito ja elukkafarmin pyöritys on siitä helpommasta päästä mun elämässä. Hankalinta on kaikki puolivirallinen tai jopa virallinen, johon tarvitaan ihmisiä ja asioita byrokratian rattaista. Se kestää ja kestää ja takkuillee ja vaatii hirveästi ponnisteluja saada asiat oikeeseen lokeroon.

Ja ihmiset ajattelee että MULLA on aikaa kun olen VAIN kotona. Tästä ajatuksesta mä en hermostu, koska itsetuntoni tän kotiäitiyden suhteen on kohillaan, mutta olen lähinnä huvittunut ja väsynyt siihen vetoomiseen. Huh. Mua ei sinänsä asioiden hoito haittaisi JOS vaan olisi aikaa enemmän. Vaan vastuunottajia ei löydy, kaikki pyörittelevät vaan silmiään. Sillälailla.

Ja polttoaineveroakin nostetaan. Että mua sapettaa. Ja kyllä mua sapettaa niin suuresti tää tehy-asiakin, sanon sen ihan sillä kaikella tiedolla mikä mulla tästä asiasta on, Mulle on ihan turha tulla kenenkään hoitajan räkättään että valtio tuhlaa rahoja sinne tänne muttei hoitajille, se on sit voivoi. Tehdään tässä maailmassa muitakin vääryyksiä eikä niistä taistella (tai uhata taistella) henkien uhalla KUIN  lähi-idässä. Joku roti pitää olla neuvotteluissakin.

Ilarilla on silmätulehdus, katseltiin terveyskeskuksen leikkipaikkaa 45 minuuttia sen aikaa kun lääkäri kuljeskeli pitkin poikin paperinipun kanssa (asiakkaita ei ollut).Kyllä kunnon suomalaisen kansalaisvelvollisuuksiin kuuluu jonottaa vaikkei olis jonoakaan!!  Apteekkilaisilla vasta hassu lakko on, jokapaikassa oli lappuja että on farmaseuttien lakko mutta "tämä apteekki toimii siitä huolimatta normaalisti" ja muakin palveli ihminen jonka rintapielessä luki farmaseutti. Tommosia lakkoja määkin kannatan!!

Hmm, päiväkahville...? Uskaltaisko? Vai herääkö noi hyasintit just kuten yleensä, kahvini vainuten? Taidan mennä kokeileen, on eilisiä pipareitakin vielä, leivottiin kyllä aika satsi illalla lasten kanssa, mutta syötiinkin kyllä aika satsi... * en mää vaan ne muut* Esikko teki kinkkujuustomuffineja siihen völiin ja tunnustan käyneeni niitä mussuttamassa vielä kun kaikki nukkui *nostaa käden nolona ylös*.

P.S. Vein eilen aika rivakkaan varsan tarhasta talliin: otin vikurin portilla kiinni, napsautin riimunnarun lukon kiinni, otin askeleen ja katselin kun varsa juoksi talliin tuhatta ja sataa. Mä seisoin portilla rikkoutunut riimunsolki narussa roikkuen.  Näin meillä!